Zemiakový prívarok s mäsom

Už pár dní počúvam o zemiakovom prívarku, kedy ho urobím, tak konečne som ulahodila mojej domácej posádke s týmto jednoduchým dedinským jedlom. Jednoduché jedlo, avšak niekedy mám pocit, že práve tieto "babičkine" jedlá sú oveľa ťažšie čo do dotiahnutia výslednej chuti, ako zaujímavé kulinárske dobroty :-) Boli časy, kedy som ani ja nebola veľmi spokojná s výsledkom, tento dnešný je však nadmieru vynikajúci :-)


POTREBUJEME:
Na prívarok:
5 veľkých zemiakov
3 bobkové listy
6 guličiek nové korenie
domáca vegeta (alebo bez glutamanu)
70 g masla
100 ml smotana na varenie
1 PL solamyl
soľ, cukor a ocot 

Na mäso:
400 g bravčového mäsa na guláš (dá sa aj menej, ale my radi vyjedáme aj zvyšné mäsko so šťavou s chlebíkom)
2 veľké cibule
4 strúčiky cesnaku
mleté čierne korenie, soľ, mletá sladká paprika, kmín
70 g bravčová masť


Najprv si postavíme mäsko nakrájané na kocky. Na masti opražíme do zlatova na drobno nakrájanú cibuľu s cesnakom. Potom pridáme kocky mäsa a opečieme, aby sa zatiahlo. Pridáme všetko korenie, soľ a ešte opečieme. Podlejeme horúcou vodou, aby bolo zakryté a dusíme do mäkka, šťava nám takto zhustne sama a mäsko sa krásne rozpadáva. Ak by sa Vám zdala šťava riedka, môžme zahustiť 1 ČL solamylu rozmiešaného v troche studenej vody.
Na prívarok roztopíme v hrnci maslo, pridáme bobkový list, asi 1 PL cukru a korenie a cca 5 minút opekáme, potom pridáme zemiaky nakrájané na kocky a tiež opekáme aspoň 5 minút. Bobkový list bude krásne voňať :-) Zalejeme vriacou vodou asi 1cm nad zemiaky a pridáme vegetu a soľ - radšej menej soli, dosolíme podľa chuti na záver , varíme zemiaky takmer do mäkka. Potom pridáme skoro všetku smotanu (časť si necháme na rozmiešanie solamylu) a prevaríme. Pripravíme si solamyl, ktorý rozmiešame vo zvyšnej smotane a pomaly vlejeme do prívarku, varíme ďaších 5 minút do zhustnutia. Vypneme oheň a na záver pridáme asi 2 PL ocotu, podľa chuti, aby bol prívarok jemne sladkokyslý.


Podávame s uduseným mäskom, dobrú chuť :-)

5 komentárov:

  1. mňa už dlho sestra otravuje nech si spravíme šošovicový prívarok s tým dobrým mäskom, tak už konečne viem ako sa to jej mäsko robí :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Te to privarok je ten najlepsi recept!!! Iny uz ani nerobim. Je vyborny.��❤

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mne sa uvariť prívarok nepodarilo. Šla som podľa receptu ale v hrnci mi ešte pred pridaním zemiakov mi vznikla čierna smola

    OdpovedaťOdstrániť