Šošovicová polievka s teľacím mäskom

Výdatná, chutná polievočka, tak trochu na iný ako klasický šošovicový spôsob :-) Napadla ma v tomto sychravom počasí, inšpirovaná teľacím po burgundsky som popustila uzdu fantázie a výsledok je vynikajúci...  Ideálne by bolo zohnať mäso na kosti, ale to sa mi na rýchlo nepodarilo, avšak i tak mala polievočka sýtu mäsovú chuť. Ak sa Vám pošťastí, kúpte mäsko na kosti, a po uvarení polievočky mäso oberiete.

POTREBUJEME:
250 g šošovice
400 g teľacieho pliecka
2 L hovädzieho vývaru
100 ml červeného vína
2 mrkvy
1 petržlen
2 zemiaky
2 stredné cibule
3 strúčiky cesnaku
bouquet garni (viazanička byliniek)
2 klinčeky
2 bobkové listy
1 PL masti


Na masti si opečieme na kocky nakrájané mäso. Vyberieme ho a na výpeku opražíme na kolieska nakrájanú mrkvu, petržlen, na drobno nakrájanú cibuľu a cesnak. Po cca 10 minútach opekania pridáme bylinky, bobkový list a klinčeky a 2 minútky poopekáme, aby sa nám uvoľnili vône. Potom pridáme naspäť mäso, prilejeme víno, vývar a varíme na slabom plameni cca 3 hodiny do mäkka. Pred ukončením varenia pridáme na kocky nakrájané zemiaky a povaríme opäť do mäkka. Podľa potreby dosolíme, prípadne okoreníme. Podávame s nasekanou petržlenovou vňatou a s čerstvým chlebom, alebo pečivom.

PS: Ak by sme mali polievku hustú, prilejeme vývar. Ja som nedolievala už nič.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára