Zelené karí

Červené karí sme tu už mali, teraz pre zmenu zelené :-) Keďže som tento krát zvolila ako prílohu ryžu, robila som ho z väčšej dávky mäsa a ostatných ingrediencií. Keby sme chceli použiť rezance, ako pri červenom karí, použijeme cca polovičné množstvá (mäsa, zeleniny, vody a kokosového mlieka). Chilli som tento krát úplne vynechala, karí pasta je štipľavá aj bez neho :-) a zázvor tiež urobí svoje. Výsledná chuť bola príjemne štipľavá, asi také médium pre mňa.

POTREBUJEME:
600 g kuracích pŕs alebo bravčové mäsko
6-8 baby baklažánov
6 baby kukuričiek
bambusové výhonky
zázvorovo-cesnaková pasta 
50 g zelené karí
300 ml kokosové mlieko
100 ml vody alebo vývaru
hrsť lúpaných kešu orechov
hrsť bazalky - najlepšie thajská
PL masla
soľ


Pripravíme si všetky suroviny: mäso nakrájame na menšie kúsky, baklažány na polovičky, kukuričky na 2 cm kúsky a pripravíme si zázvorovo-cesnakovú pastu z 2 strúčikov pretlačeného cesnaku a 2 cm zázvoru nastrúhaného na jemno. Pomelieme si kešu na prášok a nakrájame bazalku.
Na rozohriatom masle orestujeme zázvorovo-cesnakovú pastu so zeleným karí, kým nezačne voňať. Potom pridáme mäso a orestujeme, aby sa zatiahlo, pridáme kukuričky a výhonky a opekáme všetko cca 5 minút. Podlejeme vodou alebo vývarom a podusíme 5 minút. Pridáme baklažány, zalejeme kokosovým mliekom a varíme do mäkka (asi 10 minút), zahustíme pomletými kešu orechmi, podľa chuti dosolíme, premiešame a vypneme. Primiešame bazalku a podávame najlepšie s jasmínovou ryžou.


Príloha: Jasmínová ryža:
Ryžu si pripravíme nasledovne (ja mám obyčajný hrniec s hrubším dnom): na platni dáme zovrieť vodu (na 2 diely ryže 3 diely vody) a do vriacej vody vysypeme ryžu, stíšime plameň a za občasného miešania varíme, kým sa polovica vody neodparí. Potom vypneme a necháme dôjsť pod pokrievkou. 
Premiešame, nesolíme :-)



Dobrú štipľavučkú chuť... 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára