Kuracie s cibuľovou čiapkou :-)


Najrpv som mala v pláne urobiť inú verziu tohto jedla, ale nakoniec mi začali pracovať myšlienky a vznikla z toho cibuľová čiapka :-)) Jedlo je veľmi jednoduché, avšak chutné. Každopádne, veľmi sa na ňom ani veľa pokaziť nedá :-)
Použila som kuracie šťavnaté rezne, ale odporúčala by som použiť prsia s kožou, či morčacie mäso tiež nie je zlá verzia, aj tú robievame. Mäsko som robila spolu so zemiakmi, takže všetko bolo naraz upečené a zemiačky so šampiňónmi chutili. Mäsko môžeme pred opekaním na oleji poprášiť múkou, získa tak chutnú kôrku.

POTREBUJEME (4 porcie):
4 kuracie/morčacie prsia
5 väčších cibúľ
500 g šampiňónov
olivový olej
farebné mleté korenie
soľ, rasca
zemiaky 

Na panvici si rozohrejeme malé množstvo oleja a opečieme rýchlo okorenené mäso z oboch strán. Na plech si pripravíme 4 kôpky nakrájaných šampiňónov, na ktoré uložíme opečené mäso. Mäso osolíme a dáme naň čiapku z nakrájanej cibule, ktorú si vopred opečieme do hnedkasta v hlbšej panvici. Medzi mäso poukladáme očistené a nakrájané zemiaky, posypeme rascou a dobre osolíme a pokvapkáme olivovým olejom a podlejeme troškou vody (50 ml).

Jemne premiešame a na vrch všetkého navrstvíme zvyšné nakrájané šampiňóny. 

 Pečieme pri 180°C do zlatista, cca 45 minút. Dozdobíme pažítkou. Dobrú chuť :-)



2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. :-) je to take "obycajne" dobre lahke jedlo na rychle obedy :-) deti maju najradsej taketo jednoduche veci.. ziadne kulinarske experimenty :-)

      Odstrániť