Quinoa šalát


Aj vy sa tak dlho spamätávate z nového školského roka? Mám doma dvoch školákov, a tí, čo ste na tom podobne, viete o čom asi hovorím :-) Avšak okrem nových povinností priniesol september aj plno ďalších milých aktivít, na ktorých sa snažíme zúčastňovať, ako bol posledný Dobrý trh na Panenskej ulici, či Vinobranie, ktoré ešte bude aj v Pezinku tento víkend. Čaká nás ešte koncert Swing Society 28. septembra a aj Tekvicová párty na hrade Beckov. 

Aj v kuchyni čoraz viac presadzujem ešte zdravší životný štýl, predovšetkým s použitím zásaditých potravín pre načerpanie energie a pohody organizmu, a takým je aj dnešný šalátik na večeru z Quinoi:

POTREBUJEME (2 porcie):
1 hrnček quinoi
2 paradajky (zbavené dužiny a nkrájané na tenké kúsky)
1/2 uhorky (nakrájanej na tenké kúsky)
1 malá červená cibuľa (nakrájaná na tenké plátky)
1/2 avokáda (nakrájaného na tenké kúsky)
hrsť petržlenovej vňate (nakrájanej)
šťava z 1/2 citróna
olivový olej
morská soľ, korenie


Dáme do hrna variť cca 1 liter osolenej vody a keď vrie, vsypeme doň quinou, stíšime plameň a takmer prikryté varíme cca 14 minút. Scedíme, prepláchneme studenou vodou a necháme odkvapkať. Potom ju zmiešame s pripravenou zeleninou, dochutíme šťavou z citróna, trochou olivového oleja, soľou a korením - ja som použila ružové s citrónom.


 Musím povedať, že quinoa mi lahodí viac ako kus-kus, a okrem toho má úžasné pozitíva čo do jej prínosu pre zdravie :-)


A tu malá koláž z Dobrého trhu... potešili nás ako vždy milí ľudia zo Slobodného vinárstva a ako vždy sme si domov odniesli ich lahodný ružový Cabernet :-) 

A na vinobraní v Rači som sa potešila pri stretnutí sa so Zuzkou z Lásky na tanieri (vľavo), veru, aj sme potom ľutovali, že sme neokoštovali ich super zemiakové placky :-)


2 komentáre:

  1. Táni, konečne si aspoň kúpim quinou. Ja kuskus zbožňujem, a ak Ti toto chutí viac, musí to byť teda dobrotka. A ďakujem za krásnu bodkovanú fotografiu :-)))

    OdpovedaťOdstrániť